Sign in to follow this  
eux-k2

Da importo ad ore con Numbers

Recommended Posts

Ciao a tutti

Ho da fare un operazione semplicissima in Numbers, ma non so come. Credo debba esistere qualche formula adatta.

Come vedrete in allegato, se dato un numero di ore (lavorative) ed un coefficiente €/h, mi basta moltiplicare la prima casella per la seconda ed ottengo l´importo da pagare.

Questo é semplice perché la casella ore é in formato DURATA - moltiplicata per una casella formato IMPORTO (€/h) mi da un importo.

Ho la necessitá di fare l´operazione contraria.

Ovvero: dato un importo, capire a quante ore corrisponde.

Qui peró nasce il problema. Perché se faccio 2811,67€/20€ sto dividendo una casella IMPORTO per una casella IMPORTO, pertanto ottengo un risultato sottoforma di IMPORTO.

Io invece voglio ottenere un risultato in DURATA.

Qualcuno sa come fare?

Grazie

post-48994-0-92732900-1401866831_thumb.p

Chiedo anticipatamente scusa se posto senza avere numbers.

Ma ti chiedo: non è che sia un problema di formattazione della cella col risultato?

Qua Apple da indicazioni per la formattazione.

Date and time

• Select a cell or a range of cells.
  • In the Cell pane of the Format inspector, choose “Date & Time†from the Data Format pop-up menu.
  • Choose a format from the Date pop-up menu.

If you choose None, no date is displayed in the cell, even if a date is entered and used in date and time calculations.

• Choose a format from the Time pop-up menu.

If you choose None, no time is displayed in the cell, even if a time is entered and used in date and time calculations.

If you don’t enter both a date and a time, Numbers adds a default value for you. For example, if you type, “1:15 PM,†Numbers adds today’s date by default.

The Smart Cell View at the bottom of the window shows you the actual value of both the date and the time for a selected cell, even if you choose to show only one in the table.

Durations (units of time)

By default, cells containing duration data are automatically formatted to display all the time units you enter. You can change this setting so duration cells display only certain units of time (for example, only hours, not minutes, seconds, or milliseconds), even though more precise duration values have been entered in the cell and are used in formulas that make calculations based on units of time.

• Select a cell or a range of cells.
  • In the Cell pane of the Format inspector, choose Duration from the Data Format pop-up menu.
  • Do either of the following:
    • Show or hide time unit labels: Click Automatic Units, then choose an option from the Style pop-up menu:
      • 0: Hides all time unit labels.
      • 0w: Displays time unit labels as abbreviations—for example, “m†for minutes.
      • 0 weeks: Displays time unit labels fully spelled out.
  • Make all duration cells display the same units: Click Custom Units, then click units on the right or left end of the duration range selector to encompass the scope of the time duration you want to use, from weeks (wk) to milliseconds (ms).
  • If you change the duration format after you enter data in the cells, the data automatically adjusts to the new duration format you set.