160gb a 5400giri o 100gb a 7200giri ?

macGladiator
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Riesumo questo post per nuove considerazioni valutate proprio con i MacBook...

SHOULD YOU ORDER THE 17" MACBOOK PRO WITH THE 7200PM 100GB DRIVE?

Our recent testing (soon to be published) show the 7200rpm Hitachi Travelstar to be as much as 60% faster than the 5400rpm Hitachi Travelstar. It was an average of 25% faster in combined sequential and random transfers.

However, the extra 60GB definitely come in handy so the standard 160GB 5400rpm drive is tempting. What we decided for our use was to order our MacBook Pro with the optional 100GB 7200rpm drive for internal use and add a second 7200rpm drive in an external bus powered FireWire 800 enclosure as supplemental storage. That way we could have both speed and capacity. Specifically, we're referring to a 100GB 7200rpm Hitachi Travelstar in an aluminum Oxford 924 based enclosure like the ones sold by TransIntl and Wiebetech. We also often use the bus powered Little Big Disk from Lacie which contains dual 100GB 7200rpm Hitachi Travelstars for a total of 200GB in a box level RAID 0 config.

For those buying the new 15" MacBook Pro Core 2 Duo, the 7200rpm drive is no longer a CTO option. But you can always boot from an external FireWire 800 drive like the ones mentioned above or at least use one as a fast slave to supplement the factory 5400rpm unit.

Fonte: http://www.barefeats.com/mbcd6.html#mem

Io lavorerò sul 3D - Grafica ecc. ma ho preso lo stesso un 5400 con 160gb.

Non voglio HD esterni e 60 GB mi fanno molto comodo.

Non saranno mica quei secondi in più durante un rendering a cambiarmi la vita...

purtroppo con l'audio e i virtual instruments, non è come nela grafica 3d,

i render qui non ci sono ed è importante maggiormente la banda passante+la velocità con cui l'HD riesce a trovare i dati (i campioni audio ad esempio).

Quindi un 7200 contro un 5400 in audio si fa sentire quando le tracce e gli effetti cominciano ad essere anche non tanto numerosi (poi dipende anche dalla qualità dei vst).

Massimo sarebbe avere un HD interno 7200 su cui si registra e un 7200 esterno da cui arrivano i campioni, in modo da divide il lavoro. Io lavoro così con Cubase e in rewire sia Reason3 che Ableton Live 5 e mi trovo benissimo.