Sign in to follow this  
alessandro

Hardware: Periferiche e componenti

Recommended Posts

Guest

ciao a tutti ragazzi, da oggi sono felicissimo possessore di un imac da 20 pollicioni...

e vorrei sapere come faccio a metterlo in rete con il pc che già posseggo....

allora, per il momento ho solo un router atlantis ,con il quale navigo in internet da ambedue i computer senza nessun problema, quindi credo che come collegamenti ci siamo (in fondo sono solo 2 cavi di rete :D)

vorrei sapere passo passo, se possibile, cosa fare per mettere in rete i due pc e passare i file da una parte all'altra...

grazie in anticipo

Mirko

Guest

I driver CANON LBP810 per sistema MacOs X non esistono. Sul sito Canon c'è il driver per utilizzare la stampante su rete Win. Come ho già accennato, la cosa strana è che la stampante viene riconosciuta e tramite Gimp-Print parte anche la stampa, ma non succede nulla. Sarà perchè manca il driver?

Guest

In tanto gimp print non è un driver, ma un sistema, una famiglia, non so come chiamarlo, una raccolta dei driver.

Io, in ogni caso ho fatto stampare molte stampanti, che ufficialmente non supportano macintosh usando driver pcl "HP LaserJet 6 series" di gimp print. Lo hai provato? La stampante è collegata al mac come usb o di rete?

Guest

hai fatto uno di questi procedimenti (gimp-print faq):

USB connection

If your printer is supported by Gimp-Print and it is connected directly to your Mac with a USB cable then you should follow these steps to set it up:

1. Make sure the USB cable is properly connected to both your printer and your Mac.

2. Turn on your printer.

3. Restart your Mac (if you know what you're doing and you know that you do not have any print jobs in progress you can do sudo killall -HUP cupsd instead of restarting)

4. Open the Print Center utility (located in /Applications/Utilities/).

5. Hold down the option key on your keyboard and either click on the "Add" button in the Print Center toolbar or select "Add printer..." from the "Printers" menu. A new sheet will open.

In the sheet click on the top popup menu and select "Advanced" from the very bottom of the list.

6. Next, click on the "Device:" popup menu and select your printer's name from the very bottom of the list (if you see only "USB Printer (usb)" and not your printer's name you need to restart your mac with your printer turned on and connected).

7. Finally, click on the "Printer Model" popup menu and select the manufacturer for your printer, and in the small window at the bottom of the sheet select the PPD file for your printer model. It's important that you select the correct PPD file, and the names are not overly descriptive, but if you match your printer model number with the number in the PPD file name you should be OK.

8. Click "Add".

9. Print a test page.

Network connection

If your printer is supported by Gimp-Print and it is available over TCP/IP via a built-in network card (such as the Epson 10/100 ethernet type-b card available for certain printers) or an inexpensive network print server (parallel to ethernet converter) then you can set it up for IP printing:

1. First you need to get the IP address and the print queue name for your printer from your network administrator. If you are the administrator for your network consult the documentation that came with your network device to learn how to determine this information (if you don't understand the ins and outs of TCP/IP networking you should find a friend who does). If you can't determine the Queue Name for your print server try using the default queue first. If that fails try a common queue name like lp (lower case LP). If you have the correct IP Address but you don't use the correct queue name you won't print.

2. Open the Print Center utility (located in /Applications/Utilities/).

3. Click on the "Add" button in the Print Center toolbar or select "Add printer..." from the "Printers" menu. A new sheet will open.

4. In the sheet click on the top popup menu and select "IP Printing".

5. Fill in the IP address of the printer and the queue name in the appropriate boxes.

6. Next, click on the "Printer Model" popup menu and select the manufacturer for your printer, and in the small window at the bottom of the sheet select the PPD file for your printer model. It's important that you select the correct PPD file, and the names are not too descriptive, but if you match your printer model number with the number in the PPD file name you should be OK.

7. Click "Add".

8. Print a test page.

Windows printer via SAMBA

If you want to print to a shared printer connected to a Windows XP computer try these instructions (this procedure has not been thoroughly tested):

1. Open the Print Center utility (located in /Applications/Utilities/).

2. Hold down the option key on your keyboard and either click on the Add button in the Print Center toolbar or select Add printer... from the Printers menu. A new sheet will open.

3. In the sheet click on the top popup menu and select Advanced from the very bottom of the list.

4. Next, click on the Device: popup menu and select Windows Printer via SAMBA.

5. In the Device Name: field enter a descriptive name for this printer.

6. In the Device URI: field enter the device URI in the following form:

smb://winuser:[email protected]/server/printer

winuser=XP login name

password=XP login password

workgroup=XP workgroup name

server=Computer name of the XP machine

printer=Share name of the shared XP printer

7. Finally, click on the Printer Model popup menu and select the manufacturer for your printer, and in the small window at the bottom of the sheet select the PPD file for your printer model. It's important that you select the correct PPD file, and the names are not overly descriptive, but if you match your printer model number with the number in the PPD file name you should be OK.

8. Click Add.

9. Print a test page.

Guest kio

Ho appena comprato un lettore cd dvd masterizzatore esterno (usb 2) che ho istallato in un i-mac (ram 128 Mac Os 9.1).

Nel cd di istallazione fornito dalla casa, pur essendo garantita la compatibilità con mac, esistono driver e dettagliate spiegazione solo per utenti win...

L'unità mi funziona perfettamente sia come lettore cd che dvd, ma non mi viene riconosciuta come masterizzatore, cosa posso fare?

Guest

Ciao a tutti, ho un nuovo ed interessantissimo argomento su cui discutere....

Al lavoro (cioè adesso) uso un G5 1,8 GHz con 1024MB di ram..e fino a qua niente di strano!!!

il mouse (quello in dotazione, il nome non lo so ma è quello bianco/trasparente ottico) è 2 giorni che è di una lentezza disarmante....

per "attraversare" il monitor (Apple Cinema Display da 20'') ci mette un'eternità, per non parlare di lavorare con Photoshop, illustrator, freehand e compagnia bella....

Ho anche un G4 e li va tutto bene, come sull'ibook......con gli stessi mouse

Ho probvato a fare un cambio di mouse ma è lento ugualmente

PERCHè??????????????????????????????????

In un forum holetto che bisogna installare USB Overdrive ma niente da fare. il mouse se ne infischia...

Sto impazzendo e visto che la calma non è il mio forte potrei anche fare gesti sconsiderati...Posted Image

Guest

e' tutto ok

ed è da venerdì che mi fa così, sembra che ci sia poca ram ma me lo fa anche a copmputer appena acceso e senza nessun programma in esecuzione...

Guest

Se hai panther insieme ai cd di installazione ci dovrebbe essere 1 cd di hardware test.

Io lo farei un bel test, potrebbe essere un problema di ram.

byez

Guest

giusto, giustissimo

mi sono "saltati" 2 banchi di memoria....

Grazie mille