Sign in to follow this  
seraph_th

Problemi audio con nuovi MBP e soluzione!

Recommended Posts

Riporto da Macintouch:

"Audio Noise

Noise from the headphone port (first identified by a MacInTouch reader) is a real problem, which has three components, we found in testing with sound-isolating headphones:

First, a very quiet hiss is present whenever the laptop is awake with headphones plugged in. It's on the same scale as the hiss we noted in the aluminum iPod Shuffle, so many people will never notice it.

A greater problem is a quiet but ubiquitous static. It is present only when the audio circuitry is working, and ceases within a second of pausing iTunes or QuickTime player. It is easily masked by music but shows itself during quiet passages.

The last component is an intermittent high-pitched noise. We've heard four distinct pitches, but never more than one at a time; it varies from a high tone to a faint whine. It goes away within five or six seconds of pausing iTunes; we believe this is when the audio circuitry turns off to save power. We cannot consistently cause the high pitched noise to happen, nor affect the pitch. We cannot trigger it with hard drive activity, spin-up or spin-down, display or keyboard brightness, or display activity. We assume it is caused by interference from other components within the machine.

These audio problems probably can't be solved without a hardware redesign, which is disappointing, given Apple's previous audio quality. If audio playback (or recording) is critical to your work, you'll probably need something like an external USB or FireWire audio interface. (We didn't test digital output from the headphone port.)"

Qualcuno sa qualcosa?

Il problema di cui ho letto riguarda la porta audio delle cuffie (altrimenti detta headphone port), e facendo una ricerca su Google mi sembra strano non averla sentita citare da nessun'altra fonte. Eppure la fonte, ovvero Macintouch, è più che affidabile.

Che si tratti stavolta di qualche caso isolato e non di un difetto di fabbricazione?

Sarebbe una brutta grana per me che ho preso il MBP per lavorare con l'audio (soprattutto), prendere una scheda audio esterna è un fastidio in più (a livello di portatilità), e non dovrebbe essere una necessità per uno che spende così tanto per un portatile. :confused:

:D :D HO TROVATO LA SOLUZIONE DEFINITIVA ALL'AUDIO DI QUAKE 4 e ALTRI GIOCHI :D :D

(per tutti i possessori di macbook e macbook pro intel di ultima generazione)

TUTORIAL:

1)Installate le ultime librerie OpenAL disponibili per OsX

2) Scaricate la prodigiosa utility SoundFlower + SoundFlower Bed (freeware) ed installatelo

3)Andate in Preferenze Sistema > Audio e impostate nelle palette ''Uscita'' e ''Ingresso'', Soundflower 2Ch (ovvero il routing verso la vostra nuova periferica audio virtuale stereo (per il surround non ho ancora testato)

4) A questo punto avviate Soundflower Bed (si trova nell'installer scaricato prima come standalone) e vi apparirà un simpatico fiorellino nero in alto a sinistra sulla barra di Tiger

5) Abilitate dal menù a tendina del 'fiorellino' l'opzione ''Built In output'' (per selezionare le casse integrate del powerbook)

6) Lanciate il vostro videogioco e BOOOM, avrete tutta l'ambientazione sonora che vi mancava!!!

P.S. Sono contento di aver contribuito alla comunità con questo mio primo aiuto, spero di poter continuare a condividerne!! :)

HAPPY FRAG FOR ALL!

-=NickLaLama=-