Sign in to follow this  
Guest

VIDEO DIGITALE

Recommended Posts

Si ma fra FCXpress ed Avid XpressDV Posted Imagefree quale preferire...

Gianni

ps: qualcuno conosce un NLE di livello medio - medio-basso per Solaris (meglio 9 e che sia stato provato sulla Blade 150)

Guest

Potresti aspettare il 25 gennaio e scaricare/provare iMovie 3, oppure passare a FinalCut Express!

ciao!

Guest

direi di si

non sono riuscito a risponderti a causa di problemi con il server tin.it

io di solito scelgo la codifica VCD(pal) perché ho un processore lento, il risultato tuttavia é discreto in particolare con divx di animazione

vcd builder mi aiuta a capire se la conversione é buona, quindi masterizzo con toast 4.1.3 in modalità XA, oppure con titanium sempre da classic perché OSX non ved il mio masterizzatore usb qps

fammi sapere come va

Guest

Questi dati sulle differenze tra FC Express e FC Pro li ho ricavati da http://www.macbuyersguide.com/software/graphics/FinalCutExpress.html

Introduction

Final Cut Pro, as noted elsewhere on this site, is Apple's award-winning professional video editing, effects and compositing software for broadcasters, educators, web producers and professional videographers. It's a full-featured program designed -- and priced -- for users with sophisticated needs. Now, Apple is bringing many of these features to a much wider audience with the release of Final Cut Express, a slimmed-down version of the software, attractively priced at less than a third of the price of Final Cut Pro.

Like its high-end sibling, Final Cut Express (referred to as FCE hereafter) displays, by default, two editing windows side-by-side and a "timeline" allowing you to drag and drop clips, transitions and other materials for positioning and editing. The editing windows fit most comfortably on a screen (or two) with at least 1024x768-pixel resolution; however, the windows will automatically resize to fit smaller displays. Unlike Final Cut Pro, FCE runs only under Mac OS X and requires a system running 10.2 or greater.

The editing windows have the same sort of brushed aluminum look as does its sibling -- a look shared by a growing number of Apple's applications, including virtually all of the "iApps." These editing windows feature tabbed dialogs, providing rapid access to various video, audio, filters and motion options. A number of additional options for capturing video, marking segments and modifying sequences are available via drop-down menus. 

The program is able to capture video directly from i.LINK/Firewire Digital Video cameras (but not Sony's new MicroMV cameras) and supports device control options for FireWire device control protocols. As with FCP, the interface displays full-motion video in the left-side editing window. From this preview, you can grab shots and add them to the "bin" of clips from which you will assemble your final movie. There is no "log and capture" mode, as there is in FCP.

Missing, as well, are some other Final Cut Pro's advanced features, such as Offline RT, high-definition video modes, Cinema Tools (24-fps) support, OMF audio and After Effects plug-in compatibility, as well as support for RT hardware acceleration, timecode (SMPTE) display and some of FCP's support for legacy video transport protocols such as Sony LAN-C, VISCA, RS-232 and RS-422. Some of the bundled extras in FCP are missing, such as the CGM plugins and the PeakDV audio editor. Color correction is simpler in FCE. However, if you find that you need these features, files created in FCE are compatible with FCP.

On the plus side, FCE supports NTSC and PAL video captures from DV and claims more than 200 transitions, filters and effects -- Final Cut Pro includes "more than 60" predefined transitions and a mere 75 built-in filters and keying effects -- but includes some capabilities, such as filter keyframing, that FCE does not. FCE directly supports MPEG-4 output, and, while its 32-level Undo is behind FCP's 99-level Undo function, this is still a handy feature.

Real Time Effects

As is the case with FCP3, many (but not all) effects are previewed almost instantly. These real-time effects include filters and transitions, such as standard cross-dissolve effects, plus some fancy transitions such as iris effects and similar scene-splitters. However, changing the opacity of a mask or applying a blur causes the system to revert to software-based rendering, which is definitely not a real-time affair.

The package includes of Boris Calligraphy, a plug-in that helps you create 3-D titles. "lite" version of Graffiti, a titling plug-in from Boris FX is nice, but it serves to illustrate just how anemic the built-in titling tools in FCP are without it. Rendering to FireWire requires the use of Apple's not-so-quick QuickTime-based DV codec.  The audio features appear to be similar to those in Final Cut Pro -- FCE supports up to eight tracks of audio playback in real time; FCP promises "8 tracks or more." Neither program directly supports 24-bit audio. FCE lacks FCP's logarithmic audio fades, automatic peak detection and, as noted above, does not include an audio editor.

G3

If you want to run FCE on a G3, you'll have to forego the program's real-time effects -- these features are available only on Mac systems equipped with G4 processors. (It is likely, however, that third-party FXscript hacks can and will be devised, allowing limited support for RT previews on otherwise unsupported machines, albeit with some dropped frames.)

Final Cut Pro is available online through The Apple Store (www.apple.com) and through authorized Apple resellers for US$299.

Ciao

ho appena acquistato un Imac con superdrive e una fantastica Canon MV500i (grazie Settimio per l’immediata risposta, sono partito a manetta a comprarla).

Ora: utilizzo la canon come input video analogico, ossia come un convertitore A/D per riversare vecchie HI8 della vecchia telecamera, e qui tutto bene, visualizzo il tutto da IMovie e comincio a registrare.

Appena ci sono interruzione sul tape del HI8, tipo del nero tra una registrazione e l’altra, Imovie si chiude inspettatamente, lo riapro e mi ritrovo vari clip, di cui alcuni da 0 kb, mentre magari il primo clip registrato da 9m e rotti e’ inutilizzabile.

se almeno il primo clip fosse utilizzabile collegherei ugualmente il filmato, ma non lo riconosce.

Inoltre, come mai in una registrazione di circa 30/40 minuti IMovie suddivide il filmato in clip da 9,20 circa?, pensate che con Imovie 3 si possa risolvere qualcosa?

grazie a chi puo’ aiutarmi.

ciao Daniele

Guest

> Daniele

Mi sembra di capire che crei una catena HI8 - Canon - Porta Firewire, utilizzando la nuova telecamera solo come convertitore analogico/digitale.

Non ho mai provato ma mi sembra una situazione un po' complicata, anche se a prima vista sembrerebbe la più semplice.

Io, per fare un lavoro analogo, ho semplicemente riversato tutto il contenuto della vecchia cassetta nella telecamera digitale, registrando tutto in un nastro MiniDV (che fra l'altro poi conservo fino a che il film non è stato completamente recuperato, rimontato e risalvato in un'altra cassetta miniDV).

Fatto questo, collego la telecamera con la nuova miniDV al Mac e importo in iMovie, senza costringere la telecamera ad un doppio lavoro in contemporanea (conversione A/D e trasferimento su FireWire).

Prova con questo sistema.

Per quanto riguarda le clip da 9,20 minuti, credo che iMovie le interrompa perchè il relativo file rimanga sotto ai 2 Gbyte. Prova a controllare, e vedrai che tutte le clips sono di poco inferiori a questa dimensione.

Non capisco che bisogno ci sia, perchè il limite di 2 Gbyte è critico per Windows, non certo per il Mac. Forse pensano che qualcuno invii poi questi file su una macchina Wintel.

Comunque, secondo me non è un male, anzi, le clips da 9 minuti e oltre sono già troppo grandi e più difficili da maneggiare in fase di montaggio rispetto a clips più corte.

Ciao

Guest

risottometto alla vs c.a.il mio problema

scarico da videocam in imovie, cerco di acquisire il video e cambiarlo in divx 3 o 4 con D-Vision e...niente : "too many arguments..." nel terminale

C'è un altro metodo per comprimere i miei video a dimensioni e formati leggibili con i player Divx?

Grazie per l'aiuto che mi vorrete dare

Guest

Grazie Stefano,

ma purtroppo ancora non funziona e non funziona neppure la versione 0.0.6 scaricata oggi con i suoi installer per terminale comunque sto facendo ancora prove io converto da DiVX a MPEG direttamente anche perchè il formato Movie proprio non lo vede. è sbagliato? Converto un file di 1,22 Gb e lui mi converte 22Mb anche se mi dice che il processo è completo. Ha un limite di grandezza dei file? Ho saeguito anche pari-pari i settaggi descritti in questo sito solo che invece di un file VOB ho usato un DiVX

con il risultato di pochi MB convertiti. Comunque finite le prove pubblico qualche log da terminale grazie.

Guest

Urbano, la versione 006 di ffmpeg ha l'installer, basta che tu ti scarichi mpeg2enc, mplayer e mencoder (unico file) mettendoli nella cartella utente

funziona!!!

Guest

Stefano i file li ho installati ma proprio non funzona!!!!!!!!!

Forse un problema a livello di sistema operativo, continuo far prove comunque.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this